نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

ژوئن 17, 2021

ثبت پایان نامه در سامانه همانندجو و دریافت گواهی همانندجویی یکی از چالش هایی است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آن روبرو هستند. یکی از این موارد خطای ” نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد” می باشد. شاید شما هم با این خطا مواجه شده باشید.

در ادامه به بررسی علت این خطا و نحوه ی برطرف کردن آن می پردازیم.

نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

علل خطای نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

الف) مشاهده خطا در مرتبه اول: اگر این خطا را زمانی مشاهده کردید که برای اولین بار پایان نامه یا نوشتار خود را در سامانه ثبت کردید، مطمئنا ایراد از متن ارسالی شماست، که علت آن می تواند کوتاهی متن(تعداد کلمات کمتر از 500 کلمه یا دو صفحه)، وجود کلمات چسبیده در متن (مانند شکل زیر) باشد.

رفع خطای نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

ب) مشاهده خطا بعد از اصلاح به منظور کاهش درصد همانندجویی: در صورتی که این خطا را در مرتبه اول مشاهد نکردید و بعد ازینکه متن را اصلاح کردید با خطای نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد، مواجه شدید، مطمئنا اصلاح متن مطابق با ویژگی های استاندارد انجام نشده است.

اشتباهات رایج در رفع این خطا

  • حذف قسمت هایی از متن که دارای همانندی است.
  • اضافه کردن مطالب اضافه به پایان نامه که ربطی به موضوع دارد یا ندارد: بعضی از دانشجویان تصور می کنند با اضافه کردن چند پاراگراف که مطمئن هستند یونیک بوده و دارای همانندی نیست، درصد همانندجویی را کاهش میدهند. اما در نظر داشته باشید که سامانه همانندجو کاملا هوشمند بوده و تغییرات متن جدید را نسبت به متن ارسالی قبلی بررسی کرده و در صورت وجود مغایرت زیاد ( هم از لحاظ موضوعی و هم تعداد کلمات) تشخیص میدهد که نوشتار مطابق با ویژگی های استاندارد نیست و گواهی همانندجویی را صادر نکرده و شما با پیغام نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد، مواجه می شوید.
  • اضافه کردن کاراکتر ها سیمبلیک مانند(@#$%^&*): گاها دانشجو با اضافه کردن این کاراکترها درصدد افزایش تعداد کلمات متن و در نتیجه کاهش درصد همانندجویی است و تصور می کند که می تواند اصطلاحا سامانه را دور بزند. اما همانطور که گفتیم سامانه همانندجو کاملا هوشمند بوده و این موارد را بررسی میکند.

همچین باید توجه کنید حتی در صورتی که با این روش ها گواهی مورد نظر را دریافت کنید، کار همینجا تمام نمی شود، زیرا یک نسخه از متن ارسالی شما برای استاد راهنما و واحد دانشگاه ارسال می شود، و در صورتی که مسئول زیربط نسخه ارسالی را با نسخه نهایی پایان نامه که برای دفاع ارسال می کنید مقایسه کند متوجه وجود مغایرت شده و میتواند پایان نامه شما را به دلیل سرقت علمی رد کند.

رفع خطای نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

در صورتی که مشکل مربوط به موارد عنوان شده در بند الف باشد، باید نواقصی که عنوان شد را بررسی کرده و آن را برطرف کنید.

اما در صورتی که مشکل مربوط به موارد بند ب می باشد، همانطور که گفته شد استفاده از روش های نامتعارف برای دریافت گواهی همانندجویی در 99 درصد موارد جوابگو نیست و تنها روش مطمئن برای کاهش درصد همانندجویی بازنویسی متن و در واقع تغییر ادبیات البته با رعایت ویژگی ها استاندارد مناسب با گواهی همانندجویی است. در غیر این صورت باید به طور کلی محتوایه خود را از منابع لاتین و جدید استخراج کنید که علاوه بر صرف وقت، هزینه آن نیز به مراتب بسیار بالاست.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید پست چگونه درصد همانندجویی پایان نامه را کم کنیم؟ را مطالعه کنید.

مزایای همانندجویار در کاهش درصد

 اصلاح و بازنویسی متن جهت کاهش درصد همانندجویی در مجموعه همانندجویار کاملا به صورت تخصصی توسط متخصص در همان رشته انجام می گیرد و علاوه بر کاهش درصد و رفع همانندجویی، متن نهایی به لحاظ محتوایی غنی بوده و قابل ارائه در جلسه دفاع می باشد

مقاله های مرتبط …

سرقت ادبی در پایان نامه

سرقت ادبی در پایان نامه

سرقت ادبی یک تخلف جدی در نوشته های دانشگاهی است و می تواند صدمات جبران ناپذیری به وجهه تحصیلی فرد وارد کند. این امر به...

صفر تا 100 سامانه همانندجو

صفر تا 100 سامانه همانندجو

خطاهای سامانه همانندجو یکی از مواردی که دانشجویان در فرآیند ثبت پایان نامه، پروپوزال و مقاله در سامانه همانندجو با آن...

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *