کاهش درصد همانندجویی پایان نامه
کاهش درصد همانندجویی پایان نامه 0 تا 100

ژوئن 16, 2021

کاهش درصد همانندجویی پایان‌نامه‌، پروپوزال و مقالات یکی از چالش هایی است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری درست قبل از دفاع با آن روبرو می شوند.  در واقع درصد همانندجویی به میزان کپی یا برداشت تعداد کلمات از تحقیقات دیگران و استفاده در متن تحقیق خود نسبت یه کل کلمات پایان نامه است. این مسئله معمولاً در متون علمی مانند پایان‌نامه‌، پروپوزال، مقاله و سایر نوشتارهای علمی مطرح است.

 این مسئله معمولاً در متون علمی مانند پایان‌نامه‌، پروپوزال، مقاله و سایر نوشتارهای علمی مطرح است.

بهترین روش کاهش درصد همانندجویی

همانندجویی چیست؟

همانندجویی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. کپی کامل متن: کپی کردن یک متن به طور کامل بدون ارجاع به منبع اصلی.

2. کپی قسمتی از متن: کپی بخشی از یک متن بدون استفاده از نقل قول و ارجاع به منبع.

3. تغییرات کوچک: ارائه تغییرات جزئی در متن اصلی و استفاده از آن در پژوهش.

4. استفاده کامل از تحقیقات قبلی: استفاده بدون ارجاع از پایان‌نامه‌ها، پروپوزال‌ها یا مقالات قبلی که توسط دیگران نوشته شده‌اند.

البته این تصور که اگر ما از متن یه تحقیق استفاده کنیم ولی به آن ارجاع دهیم باعث افزایش درصد همانندجویی نمی شود، کاملا اشتباه است و علی رقم اینکه به آن منبع ارجاع داده شود شامل همانندجویی می شود. لذا شما فقط تا یک درصد خاص و مشخص مجاز به کپی یک مطلب هستید.

همانندجویی و مشابهت یابی نه تنها در دانشگاه‌ها و محیط های تحصیلی بلکه در هر زمینه‌ای نظیر ادبیات، رسانه‌ها و حتی در محیط کار نیز غیرقابل قبول است. آنچه که در پایان‌نامه‌ها، پروپوزال‌ها و مقالات مورد انتظار است، ارائه یک متن  اصیل، مبتنی بر تحقیق و یافته‌های جدید و حاصل کار پژوهشگر است که با استناد و ارجاع مناسب به منابع و ایده‌های دیگران صورت می‌گیرد.

اما بر هیچ کس پوشیده نیست که با توجه به رشد سریع مجامع علمی و تحقیقات روز افزون در هر موضوعی بی شک تداخلات تحقیقی به لحاظ محتوایی در هر پایان نامه یا پروپوزال که موجب افزایش درصد همانندجویی می شود، وجود دارد.

بهترین روش کاهش درصد همانندجویی

اولین و ساده ترین قدم که موجب کاهش درصد همانندجویی می شود، حداقل اصیل بودن داده ها و نتایج یک تحقیق است که باید صرفا حاصل کار پژوهشگر باشد که شامل فصل چهارم و پنجم در اکثر پایان نامه هاست و به دنبال آن یک مقاله عاری از هرگونه کپی و مشابهت.

اما 99 درصد دانشجویان اسم همانندجویی حتی تا چند روز قبل از دفاع به گوششان هم نخورده است و به یک باره با این موضوع روبرو می شوند.  و درصد همانندجویی بالا پایان نامه و پروپوزال چه حاصل کار خود دانشجو باشد یا به صورت برون سپاری انجام شده باشد، یا نتیجه بی اطلاعی است و یا نتیجه سهل انگاری در حفظ اصالت اثر.

اما در نهایت درصد همانندجویی برای پایان نامه و پروپزال بسته به استاندارد دانشگاه( دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور) غالبا باید کمتر از 30 یا 20 درصد و برای مقاله معمولا کمتر از 10 باشد.

اگر درصد همانندجویی شما بیشتر از این مقدار است در ادامه این مطلب با من همراه باشید.

قبل از پاسخ به این سوال که چگونه درصد همانندجویی پایان نامه را کم کنیم؟  باید با نحوه ی عملکرد سامانه همانندجو در رابطه با تشخیص درصد همانندجویی/همانندی پایان نامه آشنا شویم.

به طور کلی تمامی نرم افزار ها، سامانه های انلاین و همچنین سامانه همانندجو از روش های متفاوتی برای بررسی و سنجش درصد همانندی متن استفاده می کنند، که در نوشته ای دیگر(همانندجویی و روش های همانندی چیست؟) به تفضیل شرح داده شده است.

کاهش درصد همانندجویی پایان نامه چگونه است؟

در واقع کاهش درصد همانندجویی پایان نامه یک روش نیست بلکه یک فرآیند است. فرآیندی که باید از زمان شروع به نگارش پایان نامه یا پروپوزال به آن دقت داشته باشید، و برای تهیه محتوای خود از منابع جدید و به ویژه لاتین استفاده کنید.

چون با توجه به کثرت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تقریبا این امکان که موضوع شما یک مبحث یونیک باشد و دانشجویی دیگری در این زمینه کار نکند، تقریبا نزدیک به صفر است.

لذا همان منابعی(اعم از کتاب، مقاله، پایان نامه) که شما استفاده میکنید، مطمئنا در پایان نامه ای دیگر با کمی تغییر (صرفا در موضوع اصلی) استفاده می شود و در نهایت این به عنوان مشابهت در همانندجویی پایان نامه خود را نشان می دهد.

اما اگر کار تدوین پایان نامه شما به پایان رسیده است و در مرحله دریافت تاییدیه درصد همانندجویی هستید، بنابرین سوال اینجاست در این صورت چگونه درصد همانندجویی پایان نامه را کم کنیم؟ در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید.

همانطور که در مقاله هماندجویی چیست گفتیم سامانه همانندجو برای تشخیص میزان همانندی (درصد همانندجویی) از الگوریتم هایی استفاده می کند که قادر به تشخیص بازنویسی متن نبوده و در حال حاضر تنها روش برای کاهش درصد همانندجویی تغییر ادبیات متن است، به شکلی که با آنچه در دیتابیس سامانه همانندجو شباهت نداشته باشد.

روش کاهش درصد همانندجویی پایان نامه و پروپوزال

برای کاهش درصد همانندجویی و افزایش اصالت و ارزش محتوا، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • تغییر ساختار جملات متن
  •  استفاده از مترادف‌ کلمات
  •  اصلاح ساختار پاراگراف‌ها
  • استفاده از ابزار پارافراز
  • استفاده از متون جدید در ادبیات نظری

1. تغییر ساختار جملات: تلاش کنید جملات را به شکل‌های متنوعی بنویسید. مانند تغییر نوع جمله (سوالی، تصریحی، امر و غیره)، استفاده از انواع فعل‌ها، تغییر ترتیب کلمات و افزودن جزئیات جدید.

2.  استفاده از مترادف‌ها: به جای استفاده مکرر از یک کلمه یا عبارت، از مترادف‌های آن استفاده کنید. این کار می‌تواند متن را متنوع‌تر کند و همچنین باعث افزایش کیفیت و ثروت لغوی آن و در نهایت کاهش درصد همانندجویی

3.  اصلاح ساختار پاراگراف‌ها: تلاش کنید پاراگراف‌های خود را به شکل‌های متنوعی بنویسید. مثلاً اگر همه پاراگراف‌ها با جملهی تصریحی شروع می‌شوند، از سوالات، مثال‌ها، تعریف‌ها و … برای شروع پاراگراف‌ها استفاده کنید.

۴. استفاده از پارافراز: پارافراز یا بازنویسی متن، به معنای بازنویسی جملات و عبارات با استفاده از واژگان و ساختار متفاوت است. می‌توانید از ابزارهای آنلاین موجود برای پارافراز کردن متن خود استفاده کنید.

بانویسی متن پلاجیک

۵. استفاده از منابع متنوع: اطلاعات خود را از منابع متنوعی مانند کتاب‌ها، مقالات و به ویژه منابع لاتین  استخراج کنید. با خواندن و مطالعه‌ی بیشتر، می‌توانید دایره لغات خود را گسترش دهید و از نوآوری‌های مختلف در متن خود استفاده کنید.

۶. استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای آنلاین: در دسترس بودن ابزارهایی مانند برنامه‌های تشخیص درصد همانندجویی (plagiarism checker) و ابزارهای پارافراز کردن متن، می‌تواند به شما در کاهش درصد همانندجویی کمک کند.

با ترکیب این روش‌ها و تمرین مداوم، می‌توانید درصد همانندجویی در متن خود را به حداقل برسانید و متنی اصیل و منحصر به فرد ایجاد کنید.

کاهش درصد همانندجویی با اقدامات غیر متعارف

در واقع روش قانونی کم کردن درصد همانندجویی پایان نامه تنها مواردی است که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، اما یک عقیده اشتباه ناشی از بی اطلاعی در میان دانشجویان و برخی پژوهشگران وجود دارد که تصور می کنند که کار  کاهش درصد همانندجویی به دریافت گواهی و مدرک با درصد پایین از سامانه همانندجو خاتمه پیدا میکند.

اما باید در نظر داشته باشید که ارائه گواهی همانندجویی شامل کد رهگیری است که از طریق این کد اصالت اثر قابل بررسی است و معمولا تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اساتید راهنما و داوران پیگیر این موضوع هستند که متن ارائه شده در جلسه دفاع با متن بارگزاری شده در سامانه همانندجو هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ تعداد کلمات هماهنگی داشته باشد، البته اختلافات جزئی به واسط برخی موارد که در مطلب دیگری شرح داده شده است قابل چشم پوشی است.  البته برخی از همین روش ها در همان قدم اول باعث برخود با پیغام “نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد” می شود.

در ادامه به برخی روش های  اشتباه به منظور کاهش همانندجویی می پردازیم:

کاهش درصد همانندجویی با روش تکرار متن

ممکن است شما یک پاراگراف که مشابهت ندارد را به منظور افزایش تعداد کلمات و در نتیجه کاهش درصد همانندجویی پایان نامه یا پروپوزال در متن چندین بار تکرار کنید، یک روش اشتباه است زیرا با خطای تکرار متن در سامانه همانندجو  مواجه می شود(در این مطلب کاملا به آن پرداخته شده است). در توضیح این خطا میتوان گفت که در متن شما تعدادی از جملات یا پاراگراف‌ها چندین بار تکرار شده‌اند که این تکرار مورد قبول سامانه همانندجو نمی باشد. متن خود را بازبیـنی کــرده و متن‌های تکراری را ویرایش کنید. دقـت کنید همــزمان از بارگــذاری و کــپی (در زمان بارگذاری متن در سامانه) استفاده نکرده باشید.

کاهش درصد همانندجویی با روش چسباند کلمات

ممکن است شما به منظور تغییر ساختار کلمه ها فاصله بین آن راه حذف کرده و به هم بچسبانید که این مورد هم در سامانه همانندجو قابل پذیرش نیست. روش حل این موضوع اگر ناخاسته با آن مواجه شدید شرح داده شده است.

بعضی از عبارت‌های متن شما، به طور غیرمعمول بدون فاصله و چسبیده می‌باشند و کارشناس احتمال تخلف در ثبت درخواست همانندجویی را گزارش کرده است. لطفا پس از اصلاح متن، نسبت به بارگذاری دوباره آن اقدام نمایید.

نکات مهم :

نمونه های ذکر شده در گزارش سامانه، فقط بخشی از این موارد است. 

چسبیدن کلمات ممکن است به این خاطر باشد که شما در متن خود نیم فاصله را به صورت غیر استاندارد وارد کرده و همین امر باعث چسبیدن کلمات در سامانه می شود. چسبیدن کلمات ربط مانند ( در، با، هر و ….) به کلمات بعد از آن نیز می تواند علت خطای چسبیدن کلمات باشد. 

کاهش درصد همانندجویی با روش حذف متن

 حذف کردن قسمت هایی که در گزارش همانندجو هایلایت شده و مشابهت دارد، چندان تاثیری در کاهش درصد همانندجویی ندارد، زیرا درصد همانندجویی و مشابهت همانطور که از اسم آن پیداست درصد تعداد کلمات داری مشابهت به کل تعداد های کلمه های متن( پایان نامه، پروپوزال یا مقاله است)، لذ با حذف بخشی از متن تعداد کلمه های کل کم شده و در نتیجه درصد چندان تغییری نمیکند.

مزایای همانندجویار در کاهش درصد

کاهش درصد همانندجویی با روش تبدیل حروف

روش تبدیل حروف مانند( ز به ر یا ص به ض) نیز به منظور تغییر ساختار کلمه و کاهش همانندجویی نیز کارساز نیست زیرا هم در سامانه با خطای ” ساختار نامناسب پاراگراف در سامانه همانندجو ” می شود و هم مغایرت جدی با متن اصلی ایجاد میکند.

در ادامه استاندارهای لازم برای عدم رد متن در سامانه همانندجو و دریافت مدرک همانندجویی آورده شده است. لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده در این مطب نیز قابل بسط به دیگر سامانه ها از قبل صمیم نور، اصالت سنج، پژوهشیار و… می باشد.

استانداردهای نگارش برای سامانه همانندجو

  1. فرمت فایلword  باشد.
  2. متن اصلی(طرح پیشنهادي/ پایان‌نامه/ رساله) داخل تکست باکس ارسال شود.
  3. در متن بارگذاري‌شده کاراکترهاي ‌نامشخص و نامفهوم وجود نداشته باشد. مانند(#، %،؟، و …)
  4. تبدیل‌حروف به‌یکدیگرانجام نشده باشد (مثلا تبدیل‌ص به ض).
  5. جملات و پاراگرافهاي‌ تکرارِي‌ بیش‌از حد در متن وجود نداشته باشد .
  6. چسباندن و یاجداسازي ‌کلمات
  7. حروف بی‌معنا در متن بکار نرفته باشد.
  8. جابه جایی‌غیرمتعارف کلمات در جمله (مثلا تبدیل عبارت بیش‌از حد به حد از بیش درجمله) وجود نداشته‌باشد .
  9. از علائم نگارشی(استفاده زیاد از ویرگول،نقطه، فاصله، نیم‌فاصله و…)به صورت نادرست وبی‌جا استفاده نشده باشد.
  10. تبدیل کلمات به‌یکدیگر بدون دلیل انجام نشده باشد .
  11. خطاهاي املائی وجود نداشته باشد.
  12. متن غیرمرتبط ارسال نشود و نظایرآن را نداشته باشد.
  13. متن کامل بارگذاری شود – (ارسال فهرست، منابع و پیوست اختیاری است))
  14. متن از طریق یک حساب کاربری ارسال گردد. ( ارسال با حساب های کاربری مختلف موجب کپی شدن و از دست رفتن اصالت متن می شود
  15. متن از جایی مانند pdf کپی نشود. (بهم ریختگی متن و ساختار نامناسب پاراگراف) .

برای تفهیم آنچه گفتیم در ادامه می توانید یک نمونه از کاهش درصد همانندجویی که توسط تیم همانندجویار انجام شده است را ملاحظه کنید. که در درصد همانندجویی از 58 درصد به 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

چگونه درصد همانندجویی پایان نامه را کم کنیم
قبل از اصلاح
روش کاهش درصد همانندجویی پایان نامه
بعد از اصلاح

در صورت نیاز به هرگونه سوال و یا راهنمایی میتوانید از صحفه تماس با ما با تیم تخصصی همانندجویار در ارتباط باشید.

مزایای همانندجویار در کاهش درصد

 اصلاح و بازنویسی متن جهت کاهش درصد همانندجویی در مجموعه همانندجویار کاملا به صورت تخصصی توسط متخصص در همان رشته انجام می گیرد و علاوه بر کاهش درصد و رفع همانندجویی، متن نهایی به لحاظ محتوایی غنی بوده و قابل ارائه در جلسه دفاع می باشد

مقاله های مرتبط …

سرقت ادبی در پایان نامه

سرقت ادبی در پایان نامه

سرقت ادبی یک تخلف جدی در نوشته های دانشگاهی است و می تواند صدمات جبران ناپذیری به وجهه تحصیلی فرد وارد کند. این امر به...

صفر تا 100 سامانه همانندجو

صفر تا 100 سامانه همانندجو

خطاهای سامانه همانندجو یکی از مواردی که دانشجویان در فرآیند ثبت پایان نامه، پروپوزال و مقاله در سامانه همانندجو با آن...

54 Comments

  1. محبوبه رضایی

    عالی‌بود‌

    Reply
  2. الهه توکلی

    من اگه بخام ابتدا نتیجه واسه استادم و دانشگاه ارسال نشه، آیا امکانش هست؟

    Reply
    • همانندجویار

      بله، در آپدیت جدید سامانه همانندجو میتونید در مرحله سوم ثبت پایان نامه یا پروپوزال گزینه (مایل به دریافت گواهی نیستم) را انتخاب کنید.
      در این صورت نیازی به ایمیل استاد نیست و نتیجه فقط در سامانه قابل نمایش بوده و برای استاد یا دانشگاه ارسال نمی شود. و نهایتا میتونید بعد از اصلاح و کاهش درصد مشابهت مجدد ثبت کنین.

      Reply
    • ساجده

      ممنون از تیم محترم همانندجویار، که هم به جهت کیفیت کار و پایبندی به زمان بسیار عالی هستین
      درصد همانندجویی رو از 53 درصد تا 17 کاهش دادن با حفظ کیفیت متن، پاور دفاع هم عالی بود
      من ابتدا به یه سایت دیگه سفارش دادم که علی رغم اینکه هزینه بیشتری هم گرفتن متنی که داخل سامانه بارگزاری کرده بودن 5 درصد شده بود ولی هیچ ربطی به متن من نداشت و چیزی نمونده بود کلا از دفاع محروم شم که با خواهش تمنا استاد راهنما رو راضی کردم،
      آقای نمازی هم هزینه هاشون مناسبه و گذشته از همه بسیار شخص محترمی هستن که کاش زودتر با ایشون آشنا میشدم
      موفق و پیروز باشد

      Reply
  3. مهدی

    سلام ، من از طریق گوگل با همانندجویار آشنا شدم و ترس از این داشتم که کار درست انجام نشه ولی کاملا اشتباه میکردم کاملا بصورت حرفه ای کار میکنن و در کمترین زمان ممکن تحویل میدن ،درصد من ۶۴درصد بود که با اصلاح همانندجویار ۲۶ درصد شد.
    ممنونم همانندجویار

    Reply
      • نازنین رحمانی

        سلام وقت بخیر همانند جویی انجام میدید

        Reply
        • همانندجویار

          اره انجام میشه، لطفا از صفحه ثبت سفارش اقدام کنید، واسه راهنمایی بیشتر تماس بگیرید

          Reply
  4. معصومه

    سلام و عرض ادب میخواستم بدونم آیا پاورقی هم در همانندجویی لحاظ میشه؟
    مثلا من متن رو ترجمه کردم ولی در پاورقی اصل متن عربی رو آوردم زیاد هم این کار رو کردم…

    Reply
    • همانندجویار

      سلام نه
      به صورت خودکار فقط متن اصلی در سامانه بارگزاری میشه، خیر پاورقی کپی نمیشه

      Reply
  5. عاطفه

    هزینه ها به چه صورته؟

    Reply
    • همانندجویار

      سلام، هزینه بر اساس درصد همانندجویی و حجم کار برآورد میشه و برای هر کاری متفاوت هست.
      جهت برآور هزینه میتونین در صفحه ثبت سفارش با وارد کردن اطلاعات درخواستی استعلام هزینه رو بگیرین و در صورت تمایل سفارش نهایی رو ثبت کنین.
      هزینه های کاهش درصد همانندجویی در موسسه همانندجویار با توجه به کیفیت ارائه شده بسیار مناسب است.

      Reply
  6. سحر

    سلام ببخشید، همانندی خودتون انجام میدین، سامانه ببینین درصدش کم شده یا نه

    Reply
    • همانندجویار

      با توجه به آپدیت ها جدید سامانه بارگزاری فایل با اکانت های مختلف مشکل ساز میشه، بنابراین اگر نیاز باشه تنها با حساب کاربری دانشجو کارو ثبت میکنیم و در صورتی درصد به حد نصاب نرسیده باشه مجدد اصلاح رو انجام میدیم

      Reply
  7. محمد ناصر

    با سلام خدمت شما بیبخشید آیا جداول و فرمول ها هم همانند جویی میشود؟

    Reply
    • همانندجویار

      معمولا باید محتوا کامل بارگزاری شه، ولی بستگی به شرایط کارتون داره، ممکنه جداول مشابهت داشته باشه، بناببراین بهتره بارگزاری نشه ولی تو حجم کار موثره نهایتا ممکنه دانشگاه ایراد بگیره ازتون

      Reply
  8. اکبری

    سلام وقت بخیر. من میخوام ابتدا خودم از درصد همانندجویی مطلع بشم و اگر مشکلی داشت برطرف کنم و بعد استاد در جریان قرار بگیرن. اما سایت ایرانداک از من شناسه استاد میخواد که خب برای استاد هم ارسال میشه. چه راه حلی وجود داره؟

    Reply
  9. بهار

    سلام وقتتون بخیر،برای اصلاح متن حتما باید اول توی سامانه ثبت بشه تا درصد همانند جویی و متن هایی که مشابه هستن مشخص بشه یا بدون ثبت کردن هم میشه از همون اول تغییرات رو انجام داد؟؟؟

    Reply
  10. خوشنودی

    سلام درصد همانندجویی پایان نامه من صفر شده، استادراهنمام گفتن که عجیبه تابحال صفر ندیدم…بنظرتون این یعنی پایان نامه من خوبه یا بد؟

    Reply
    • همانندجویار

      سلام معمولا نباید اینجوری باشه چون به هر حال دانشجو از مطالب مقالات، پایان نامه ها و رساله ها و … در پایان نامه استفاده می کنه ولی اگر واقعا خودتون کامل مطالب رو نوشته باشید و مطالبی که از پایان نامه های دیگه استفاده کردید رو بازنویسی کرده باشید طبیعتا ممکنه این اتفاق هم بیفته.
      نمی شه گفت اینکه درصد همانندجویی صفر شده بد هست.

      Reply
  11. الهه

    سلام همانندجوییمن 52 درصد شده باید زیر 30 درصد بشه هزینه انجام این کار چقدر میشه؟

    Reply
    • همانندجویار

      سلام، لطفا ازطریق صفحه ثبت سفارش اقدم کنین

      Reply
    • مهرنوش رجبی

      سلام و درود خدمت شما
      بنده یک دنیااااااا ممنونم از لطف شما در جهت کسر درصد همانندجویی پایان‌نامه‌ام،ظرف چند ساعت کار من انجام شد و زحمت ثبت و کاهش رو کشیدید،خواستم یه تشکر ویژه‌کنم تو این وضعیت که ادم درست و کار بلد کم پیدا میشه شما واقعا درجه‌ یک هستید. برخورد خیلی خوب ، پاسخگویی سریع، سریع انجام دادن کار و هزینه ی به صرفه. نونی ک در میارید حلالتون …. ارادتمند‌شما رجبی

      Reply
  12. رسول سعیدی نوشان

    عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت تیم فوق العاده همانندجویار و پیگیری و مسئولیت پذیری آن ها

    در انجام هر کاری اگر دو ویژگی اخلاق مداری و دقت و صحت قابل مشاهده بود یقینا شخص یا تیم انجام دهنده آن عمل باید دارای والاترین امتیازات انسانی و مهارت شغلی مورد نیاز در رشته مورد نظر باشد ک بنده ب وضوح این ویژگی هارو در تیم فوق العاده همانندجویار مشاهده کردم و لازم است از زحمات تک تک شان قدردانی کنم.

    درصد مشابهت ۵۳ درصد بود ک رسیدش ب ۱۶ درصد

    Reply
    • همانندجویار

      خواهش میکنم جناب سعیدی، نظر لطف شماست. فقط انجام وظیفه کردیم

      Reply
  13. زهره انتخابیان

    با سلام
    واقعا باید تشکر کنم از همکاری عالیه مهندس نمازی عزیز، بابت پشتبانی خوبشون و به ویژه کیفیت کار عالی
    جای تشکر داره این همه صبر و حوصله در روند انجام کار در برخورد با دانشجویی که اصلا نمدونه چی به چیه و برای کوچکترین چیزها راهنمایی میکنن و پسخگو هستن
    هم کارهای کاهش درصد همانندجویی، اصلاح کامنتهای استاد، ویراستاری و پاور دفاع رو به آقای نمازی سپردم و عالی بود نتیجه، صب دفاع کردم خداروشکر و همه چی به خیر و خوشی تموم شد
    بازم تشکر میکنم جناب نمازی و همچنین از برادرتون بابت جلسه مشاوره جلسه دفاع
    موفق باشید

    Reply
  14. صبا

    با سلام ، برای کاهش درصد همانندجویی به روش بازنویسی متن به شکلی که توضیح دادین، آیا باید تمام موارد رنگی در گزارش سامانه همانندجو اصلاح شه؟

    Reply
    • همانندجویار

      درود به شما دوست عزیز
      صرفا اصلاح تمامی متن مورد نظر نیاز نیست و بستگی به شرایط مشابهت پایان نامه، تعداد کلمه های کل پایان نامه یا پروپوزال و درصد مورد تایید دانشگاه داره.
      در مجموع بهتره با یه حساب کتاب تعداد کلمه ها متناسب با اختلاف درصد گزارش و درصد مورد نیاز بدست بیاد تا هم حجم کار کمتر شه و هم کیفیت کار خیلی پایین نیاد.
      به عنوان مثال برای پایان نامه با 30 هزار کلمه و درصد 50 درصد برای اینکه درصد زیر 30 بیاد باید 20 درصد کل کلمات یعنی 6 هزار کلمه اصلاح شه ولی خب بخاطر اینکه متن اصلاح شده باز هم مشابهت داره بهتره تعداد کلمات بیشتر اصلاح شه تا درصد همانندجویی تا کمتر از 30 درصد کاهش پیدا کنه.
      همیشه سعی کنین برای کاهش درصد همانندجویی فصل دوم و سوم رو در اولویت قرار بدین.

      Reply
  15. فلک ناز عابدی

    سلام، من ایمیل استاد رو ندارم، ایشون هم چنتا ایمیل بهم داده که تو سامانه وارد میکنم میگه در سامانه ثبت نشده، ممنون میشم راهنمایی کنید

    Reply
    • همانندجویار

      با سلام، از دی ماه 1402 سامانه آپدیت شده و برای ثبت پایان نامه یا پروپوزال در همانندجو فقط ایمیل نیازی هست و شناسه حذف شده، بدنبال همین آپدیت خیلی از ایمیل ها غیر فعال شده و باید مجدد از طرف دانشگاه فعال شوند و ممکنه اساتید در جریان این موضوع نباشن.
      معمولا هر استادی که پایان نامه اخد میکنه در سامانه همانندجو هم ثبت نام میکنه ولی باید از طرف دانشگاه مبدا در سامانه تایید شده باشه، ممکنه استاد در سامانه ثبت نام کرده و دانشگاه تایید نکرده،
      بعضی دانشگاه ها هم مسئول تحصیلات تکمیلی اساتید رو ثبت نام میکنه و به اطلاعات ثبت نامی دسترسی دارن که میتونین از مسئول یا واحد مربوط پیگیری کنین این موضوع.
      البته بعضی دانشگاه ها هم یه ایمیل دارن که مخصوص همون رشته یا دانشکده هستش که بازم میتوین از مدیر گروه یا تحصلات تکمیلی پیگیری کنین

      Reply
  16. محمدرضا قره باغی

    سلام. من درصد 37 رو گرفتم از سامانه همانندجو خیلی از بخشایی که مشابهت داشت رو حذف کردم مجدد ثبت کردم 26 درصد شد چطور میشه مگه.
    دانشگاه ما زیر 20 میخاد

    Reply
    • همانندجویار

      درود خدمت شما دوست گرامی
      همانطور که در متن مقاله به تفصیل گفته شده حذف مطالب مانند بخشی از متن اصلی، فهرست مطالب و منابع به علت کم شدن تعداد کلمات پایان نامه یا پروپوزال تاثیر زیادی در کاهش درصد همانندجویی ندارد. حتی اگر شما تمام مطالبی که مشابهت دارد رو حذف کنین و گواهی با درصد مورد نظر هم صادر شود و خود سامانه همانندجو رد نکنه متن رو، ممکنه در جلسه دفاع به علت اختلاف تعداد کلمات در فایل اصلی پایان نامه و گزارش همانندجو با مشکل جدی مواجه شوید.
      بهترین و مطمئن ترین روش کاهش درصد همانندجویی و مشابهت در همه سامانه ها تنها بازنویسی و پارافرایز متن است

      Reply
  17. سالار

    سلام. ممنون از پشتیبانی خوبتون و کیفیت بالا
    پایان نامه من 83 درصد مشابهت داشت، بعد اینکه شما زحمتش رو کشیدین رسید به 13 درصد!!!!
    کاش زودتر با شما اشنا شده بودم، قبلش کار رو داده بودم یه نفر دیگه، حدود 4 میلیون هزینه کردم، اخر سر فهمیدم یکار دیگه رو روی سایت گذاشته بودن، تازه درصد مشابهتش هم 32 درصد بود
    واقعا عالی بود ممنون
    خدا خیرتون بده
    موفق باشید

    Reply
    • همانندجویار

      خواهش میکنم، انجام وظیفه کردیم.
      بله کاهش درصد همانندجویی تنها محدود به دریافت گواهی از سامانه همانندجو نمیشه، لذا کیفیت و اصالت متن باید به شکلی باشه که مطابق با متن ارائه شده در جلسه دفاع باشه که مشکلی پیش نیاد. اما متاسفانه گاهی از عدم آگاهی دانشجو سواستفاده میشه

      Reply
      • ف.م

        من بسیار از کارتون راضی بودم..چه از نظر حرفه ای و چه از نظر سرعت عمل و اخلاق و شیوه پاسخگویی عااااالی هستید.. امیدوارم همونقدر که باعث شادی و رضایت من شدید،راضی و شاد باشید.

        Reply
  18. aysan

    سلام وقت بخیر من همه کارهای پایان نامه ام رو خودم انجام دادم و فقط بخش دوم پایان نامه ام از نت کپی برداری کردم بقیه فصول رو خودم نوشتم الان شنبه این هفته اتمام کار پایان نامه ام هست که امروز استاد گفتن بعد جمع بندی باید همانندجویی کنم و زیر 30 درصد بشه.خیلی استرس دارم نمیدونم چیکار کنم ؟اصلا نمیدونم چند درصد در میاد ؟بنظرتون بهترین کار برای من چیه که سنواتم پر شده و نمیتونم بمونم اصلا برای مدت زمان دیگه ای
    تیم شما میتونه از همین الان کاری برام انجام بده یا نه

    Reply
    • همانندجویار

      سلام درود بر شما
      شما ابتدا کل کارتون رو بدون ایمیل استاد تو سامانه همانندجو ثبت کنین اگر احیانا درصد بیشتر از حد مجاز بود برای کاهش درصد همانندجویی میتونیم کمکتون کنیم، در کمترین زمان ممکن انجام میشه و جای نگرانی نیست

      Reply
  19. محمد

    کارتون خیلی و خوب و به موقع تحویل شد ممنون از شما و همه همکارانتون

    Reply
  20. محمد

    ممنون از شما و همه همکارانتون خیلی خوب و به موقع هم تحویل شد

    Reply
  21. الناز عباسی

    هم کاهش همانندجویی و هم خدمات دیگه، کارتون عالی زمان بندی و پاسخ دهی سریع ممنون شما و همکارتون

    Reply
  22. قاسمی

    سلام
    واقعا عالی بود
    دمتون گرم

    Reply
  23. علیرضا

    کارتون عالی بود
    مرسی
    در کمترین زمان ممکم

    Reply
  24. قدرت

    سلام. واقعا کارتون عالی بود ممنون. هم سرعت بالا هم پاسخگویی عالی دستتون درد نکنه

    Reply
  25. یلدا

    سلام و وقت بخیر ؛
    من همانند جویی رو انجام دادم و درصد همانند جوییم صفر شده !!!! کل متنم رو خودم نوشتم و بازنویسی های زیادی انجام دادم
    فقط طبق موردی که در خود سایت همانندجویی اومده بود من فهرست رو اضافه نکردم ؛ همچنین منابع رو هم برای همانند جویی قرار ندادم…
    ممکنه که مشکل از این مسئله باشه؟ دوباره با قسمت منابع همانند جویی رو انجام بدم ؟
    خیلی نگرانم میترسم نرمال نباشه و در جلسه ی دفاعم به مشکل بر خورد کنم….

    Reply
    • همانندجویار

      با سلام
      کاملا طبیعی هست صفر درصد و هیچ مشکلی نداره، در جلسه دفاع هم اگر بخان بررسی کنن یه محتوایی که بارگزاری کردین دسترسی دارن و میتونن چک کنن، نهایتا مشکلی پیش نمیاد، البته شما حتما محتوایی که در گزارش ثبت شده رو چک کنید گاهی درصد 0 بخاطر ناقص بودن متن هست که از ایرادات خود سامانه اس و باید محتوایی که ثبت شده رو چک کنید

      Reply
  26. محمداکبری

    دمتون گرم

    Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. ثبت پایان نامه در همانندجو | همانندجویار|کاهش درصد همانندجویی پایان نامه - […] چگونه درصد همانندجویی را کاهش دهیم؟  […]

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *